Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2014 14:31 - В кокошарника
Автор: breg Категория: Изкуство   
Прочетен: 774 Коментари: 0 Гласове:
1



Всичките тези хубавици в кокошарника, барабар с петела, аз съм измътил. Не като оня герой на Мопасан, дето жена му го накарала да мъти в леглото, а в инкубатор. Но да не се връщам толкова назад. Двайсетина кокошки са – коя от коя по-гиздави, гащати, качулати…А петелът! Мале, мале… Да беше изсипала жена ми по Великден всичката останала боя върху него, нямаше да се получи тая шарения! Цял ден скача от кокошка на кокошка, а през малкото време, прекарано на собствените му крака, извисява глас като селски глашатай.
Завчера влизам да нахраня тая прекрасна моя стока. Нахвърлях жито, струпаха се… кълват като за последно. Само петелът се прави на мъж – не бърза да яде, а все отстъпва място на кокошките. Намери утърколило се зрънце настрани, клъвне, пусне…ко, ко, ко… Сякаш, ако не е той, гладни ще останат…
Клякам и се опитвам да погаля най- близката. Тя се дърпа леко, но после решава да ме изтърпи, вместо да прекъсва пиршеството си. Опипвам гушката ѝ, да проверя колко е пълна вече. Говоря ѝ – хубавицата ми, наяж се хубаво, а после да ми се отблагодариш с яйце!
Дотук стигнах. Изведнъж, нещо се стовари върху мен! Последваха удари, блъскане и пърхане на криле в тила ми! Изненадан, олюлях се, но бързо се окопитих, за да схвана, че петелът ми е скочил! Изправих се, той падна на земята с настръхнала перушина, канейки се да ме нападне отново.
Още веднага кокошките се разхвърчаха, надавайко апокалиптични крясъци. А когато неутрализирах първата му атака и сам преминах в нападение, техните кудкудякания бяха оглавени от мощният му, всекидневно трениран глас.
Гневът ми започна бавно да отслабва и реших благоразумно да се оттегля от бойното поле. В тоя момент усетих погледа на комшията, проточил врат над оградата. Последва въпрос:
- Какво стана, бе комши?
- Няма нищо… Петелът ми се качи.
- На тебе се е качил!!! При толкова кокошки…
- Неее! Галих една от тях... опипвах я.
Той ме оглеждаше безмълвно и подозрително, а в това време жена ми, която беше дотърчала , си мърмореше:
- Да беше мен погалил… Ама кокошките са му по-мили…
Махнах с ръка отчаяно и се прибрах вкъщи. Какво можех да кажа…




Тагове:   хумор,   село,   кокошарник,   breg,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: breg
Категория: Изкуство
Прочетен: 50662
Постинги: 24
Коментари: 3
Гласове: 20
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930